Forelsket i en pizzamand

pizzabagning2
Min kæreste og jeg stod i køkkenet for at lave hjemmelavet pizza her til aften, og det er jo nemt når min kæreste har helt styr på teknikken. Pizzaerne fløj derfor rundt i luften og de var flade og klar til fyld på få minutter. I sine unge dage stod min kæreste nemlig i pizzaria. Det var også dengang jeg selv stod i lavede burgere i quickfooden, og hvor uromantisk det end lyder, så var det faktisk der vi mødte hinanden. Det er nu mere end 9 år siden, og den dag i dag bor vi stadig sammen. Det skal måske lige siges, at vi ikke længere arbejder med pizza og burger til hverdag, men derfor er det jo et fint trick at man kan svinge med en pizza.

Vi fandt opskriften på pizzadejen på pizzadej.dk, hvor vi valgte den klassiske. Vi miksede vand, gær, mel, salt, olivenolie og sukker og lod den hæve i en god halv time før vi formede dejen til to pizzaer. Vi tilsatte nu det ønskede fyld og bagte den i ovnen i ca 15 minutter. Det jeg godt kan lide ved at lave hjemmelavet pizza er, at man helt selv kan styre præcist hvilket fyld der skal på den, og hvor meget der skal på. Herhjemme er vi meget til den klassiske med oksekød, løg og pepperoni. Men kun fantasien sætter grænser.

Skriv en kommentar

