Kærestens fødselsdag

fødselsdag_kris1
fødselsdag_kris2
fødselsdag_kris4
fødselsdag_kris6
fødselsdag_kris7fødselsdag_kæresten2I dag har jeg brugt dagen på at forkæle kæresten som har fødselsdag. Jeg har derfor stået i køkkenet det meste af dagen og har bagt både kage og boller. Det blev til en drømmekage, som er hans yndlingskage samt fødselsdagsboller. Begge dele havde jeg gjort klar til at han kom hjem fra arbejde til en lille overraskelse.

Mens jeg stod i køkkenet valgte jeg også at forkæle min kat Emma med et glas mælk. Hun er helt pjattet med både mælk og mathilde kakao, men hun drikker det kun når hun får det serveret i et glas. Og så skovler hun det ellers op til munden med poten. Jeg har ingen anelse om hvorfor hun har den adfærd, men det er altså også sådan hun drikker vand til daglig – både fra glas og en vandskål.

Jeg havde dækket bordet med et sort dug dækket af fyrfadslys og små danske flag lavet i træ. Herudover var der fødselsdagsservietter samt lækkert pålæg til bollerne og forskellige drikkevarer. Jeg havde naturligvis også været ude og investere i gaver til ham – en hel masse Bjørn Borg underbukser plus en kasse fyldt med hans yndlingsslik.

Han blev vældig overrasket over min lille overraskelse, for jeg havde ikke rigtig afsløret noget om min plan til ham. Til aftensmaden fik vi takeaway fra Bones, hvilket vi begge har cravet efter i over halvandet år. Da vi var i Australien havde vi af en eller anden grund en stor lyst til at spise spareribs da vi kørte ude i ødemarken, og vi havde derfor en aftale om at vi skulle have det snart når vi kom hjem. Så vi købte en spareribs boks, som var nok til 2 voksne og 2 børn og så var det ellers bare at tage for sig. Hvis vi går sultne i seng i nat er det vist vores egen skyld.

One comment

Skriv en kommentar

