Årets julekalendre

julekalendreNu er årets julekalendre så småt kommet ud i butikkerne. Jeg har allerede forelsket mig i et par stykker som jeg overvejer at købe. Men der er simpelthen så mange at vælge imellem, så jeg har her forsøgt at lave en guide over nogle af de mange forskellige julekalendre. Jeg tror at jeg har fået de fleste med, men kontakt mig gerne hvis du kender til flere der henvender sig til kvinder.

Skrabe julekalenderen
Det er lidt et must at have skrabejulekalenderen fra Danske Spil. Jeg har haft den de sidste mange år, men har endnu ikke har held nok til at vinde noget. Jeg er helt sikker på det er i år at det sker. Denne julekalender koster normalt 50 kr og kan købes i diverse supermarkeder. Et alternativ til denne julekalender er at købe 24 skrabelodder. Det gjorde min veninde til sin kæreste for nogle år siden, og jeg synes det var meget sødt. Jeg tror dog ikke at de ramte jackpot.

Julekalendre fra TV
Der er de sædvanlige julekalendre som følger med til diverse tvjulekalendre, der kører i fjernsynet. F.eks kan man købe julekalenderen pagten til 45 kroner i Føtex.

Julekalender med eget foto
Jeg synes at det er så smart at man har mulighed for at skabe sin egen julekalender. Det bliver hurtigt langt mere personligt og hyggeligt.Man kan få printet disse julekalendre ved forskellige fotobutikker på nettet.

Chokolade julekalender med eget foto
En julekalender jeg helt sikkert selv vil forsøge mig med i år er en chokoladejulekalender med eget foto. Disse forhandles blandt andet hos onlinefotoservice.dk. De har to forskellige størrelser. De har en lille kalender til 89 kroner der indeholder 24 stykker indpakket mælkechokolade, og de har en større chokoladejulekalender til 149 kroner der indeholder blandede lyse og mørke chokolader med blandt andet nougat og hasselnød. Det lyder simpelthen så lækkert. Du kan selv bestille en chokolade julekalendre med eget foto hos Online Fotoservice.

Fra supermarkedet
Jeg har været en tur i Bilka for at tjekke udvalget af årets julekalendre. Der er naturligvis et hav af de billige chokolade julekalendre til en 10’er, og de lidt dyrere med Disney og Barbie. Jeg mener at de stod til 25 kroner. Herudover er der naturligvis et hav af julekalendre til børn med legetøj. Dem kommer jeg ikke ind på her. Men udvalget af chokolade julekalendre i supermarkederne er simpelhen så stort, så jeg har lavet en lille liste over hvilke kalendre man kan købe der nu. Priserne er set i Bilka medmindre andet er anført.

Smarties 39 kr, Haribo 85 kr, Toms 80 kr, Lindt 150 kr, Ritter Sport 128 kr, Milka 48 kr, M&M 100 kr, Kinder 110 kr, Chokohouse Lakridsjulekalender 110 kr (Føtex),

Luksus chokolade
Der er masser af lækre julekalendre til dine smagsløg. Julekalendre er ikke længere kun med chokolade. Man kan i dag også få forskellige variationer med lakrids. Jeg har fundet hjemmesiden Chokoladehimlen.dk som forhandler en masse julekalendre fra Sommerbird, Bulow med mere. De har et lækkert sortiment for både chokolade og lakrids elskere.

Te kalender
Hos Coolstuff.dk kan man købe en julekalender med te. Det har jeg aldrig set før, og det er jo helt genialt her i vinterkulden. Jeg drikker normalt rigtig meget te, så denne kalender ville være helt oplagt. Du kan se te julekalenderen på Coolstuff.

The Body shop
Jeg har hørt meget godt om disse julekalendre fra Bodyshop. Blandt andet at man får store mængder af kvalitets plejeprodukter til kroppen. Jeg må indrømme at jeg ikke har fået tjekket priserne på deres pakkekalendre i butikken. Via deres webshop kan man til gengæld købe en pakkekalender som ikke kan købes i butikkerne. Den indeholder 24 overraskelser og kan købes til 450 kroner.

Matas Julekalender
Hos Matas har de et fint udvalg af julekalendre man kan vælge i mellem. Jeg stod og sukkede lidt efter dem nede i butikken den anden dag, for de så simpelthen så fine ud der i indpakningen. De har en adventskalender med 4 større gaver til 599 kr, en pakkekalender med 24 gaver til 599 kroner og så er der en de kalder deluxe, som er en pakkekalender med 24 større gaver til 999 kroner. Jeg har aldrig prøvet at købe nogen af dem før, men da jeg stod og kiggede på dem i butikken overhørte jeg en samtale mellem to veninder. De mente at man klart fik mest værdi for den dyreste, da kvaliteten af produkterne naturligvis også er derefter. Men selvfølgelig er 1000 kroner mange at smide efter en pakkekalender.

Kosmetik julekalender
Jeg har set to forskellige af disse, og ingen af dem røber meget om indholdet. Jeg er godt klar over at det skal være en overraskelse, men det vanskeliggør min proces med at vælge. Den første så jeg hos Bilka til 150 kroner, og den anden er fra Matas til 200 kroner. Det var ikke en officiel Bilka eller Matas julekalender, så det kunne vitterligt være alle slags produkter og mærker der gemmer sig bag lågerne. Kender i noget til disse to julekalendre, og hvilken ville du vælge?

Ciate julekalender
Denne har jeg hørt meget godt om fra sidste år, og den skal helt sikkert prøves i år. Kalenderen indeholder 24 stk små neglelak fra Ciaté. Den kan blandt andet købes hos Bahne til 495 kroner.

Red Barnet
Denne julekalender er mest af alt henvendt med alle de kreative der har masser af fantasi og gode ideer. Julekalenderen indeholder hobbymaterialer til det gør-det-selv, hvor du hver dag kan vælge at følge nogle instruktioner som du får via Red Barnets hjemmeside. Denne julekalender koster 299 kroner.

Kender du flere julekalendre der skal på listen? Hvilken skal du have i år? 

3 comments

Skriv en kommentar

