Parfumerne i mit skab

parfume1 parfume2Jeg stod lige med hovedet inde i kosmetikskabet her tidligere i dag og fandt mit lager af parfumer frem. Egentlig holder jeg mig ofte til nogle få af disse dufte, og en enkelt kan jeg ikke huske at jeg nogensinde har fået / købt. Jeg kom helt i tvivl om holdbarheden og om de mon stadig er gode. Flere af disse parfumer er nemlig over 5 år gamle. Jeg googlede det lidt og fandt frem til at der som sådan ikke er nogen udløbsdato for dem.

Her er et citat fra apoteket.dk: “Parfumer er æteriske olier opløst i alkohol og har derfor generelt en god holdbarhed, også i 15 år uden problemer vil jeg mene. Så længe de dufter som de skal, er der ikke noget problem i det. Det der dog kan være et problem er, at vi gennem de sidste 15 år er blevet klogere på, at der er mange parfumestoffer der er allergifremkaldende. Der kunne der måske være et godt argument for at få ryddet op i parfumerne.”

Jeg føler mig straks mere sikker, men overvejer dog at smide den ud fra Thais med det blå låg da den må være meget  meget gammel siden jeg ikke kan huske at jeg nogensinde har købt den. Så jeg ved ikke helt om jeg stoler på dens indhold.

Har i også mange parfumer? Hvad er din hverdagsparfume?

Skriv en kommentar

