Bange for vand

riverrafting2Jeg har flere ting jeg frygter såsom tandlægen, højder, store edderkopper, slanger og at hoppe ud fra et fly. Selvom at jeg er super bange for mange ting synes jeg dog at jeg er god til at udfordre mine grænser. Jeg har holdt en stor slange og hoppet ud af et fly. Jeg har vandret rundt på flere høje sletter og haft slem hjertebanken, men jeg overlevede. Jeg synes at det er vigtigt at man prøver sig selv lidt af.

Frygten for vand
Den værste må dog være at jeg er bange for vand, og her er jeg som regel en kylling. Der er ikke noget jeg frygter mere end at få hovedet under vand. Jeg ved at det er underligt, men jeg tror at det skyldes at jeg som barn havde mange problemer med mine øre. Jeg havde betændelse og sprængte trommehinder i begge ører, og har siden da ikke kunnet klare at folk piller ved dem. At få hovedet under vand har derfor altid været en ting jeg ikke har kunnet. Jeg pjækkede fra samtlige svømmetimer i folkeskolen fordi at lærerne ville have os til at dykke.

I min hverdag er vand som sådan ingen hindring for mig, og jeg kan sagtens tage på stranden og i en swimmingpool. Men da vi så kom til Australien og bølgerne var en meter høje og slog folk omkuld kunne jeg godt mærke at frygten kom igen. I Australien følte jeg at det var en god mulighed for at prøve nogle grænser af, så jeg tog udfordringen op og forsøgte riverrafting, som for mig var utrolig extremt og grænseoverskridende. Båden vendte en enkelt gang på hovedet og man skulle flere gange holde godt fast for ikke at vælte ud. En enkelt gang måtte jeg da også sige fra da instruktøren ville tippe båden med vilje.

Blogchallenge Dag 11 – Ting jeg frygter. Se alle indlæg

bloglovin

2 comments

  1. Hvor var det flot, at du tog en udfordring mod din angst for vand.
    Jeg er meget bange for højder, og jeg mener meget. Bare jeg går på en badebro, ja så bliver jeg panisk.
    Jeg er også bange for slanger, men der har jeg da holdt en kæmpe kongeboa, men den med højder, der ville jeg ikke turde tage en udfordring op, der omhandlede højder.
    Så det er rigtig flot, at du turde(:

    http://www.dyreglad-pige.blogspot.com

    1. Tusind tak :-) Ja jeg kender også udemærket godt det med højder. Det er også en af mine frygter, men det opdagede jeg først for et halvt år siden da jeg gik på en hængebro :-) Og en kæmpeboa lyder altså ret vildt!! Uh ha..

Skriv en kommentar

