Ret nørdet

fotografereHvad jeg ville ønske at jeg var god til. Ja dette er vel ret nørdet, men jeg ER jo også bare en nørd. Men jeg har 2 ting jeg rigtig godt kunne tænke mig at jeg var god til. Begge ting er noget jeg til dels kan i forvejen men slet ikke i det ønskede forhold.

At fotografere
Jeg elsker at tage billeder, og elsker perspektiv og komposition. Jeg elsker at fordybe mig i et motiv, og ja, jeg elsker bare at man kan komme ind i en hel anden verden når man finder kameraet frem. Fotografering har været en af mine store hobbyer de sidste mange år, og alt hvad jeg ved er selvlært. Jeg lærer derfor ofte noget nyt. Jeg gad så bare godt at jeg var pisse hamrende knald god til det. Men altsammen kommer jo med lidt træning og ved at kaste sig ud i det.

At kode
Her er der tale om hjemmesider. Jeg har lært mig selv at kode HTML og CSS, men har stadig ikke kastet mig ud i PHP og alle de andre muligheder der findes derude. Jeg gad vildt godt kunne dette, da det jo er en fed ting at kunne inden for min branche som grafisk designer. Det ville åbne så mange flere muligheder for mig, så dette er også på min to-do liste over ting jeg skal lære mig selv.

Blogchallenge Dag 6 – Hvad jeg ville ønske at jeg var god til. Se alle indlæg

bloglovin

2 comments

  1. Go for it!!!! Øvelse gør mester :D jeg er selv lige begyndt på at tegne, har ikke tegnet sådan rigtigt siden 1. Klasse, men vil jeg fandme lærer det!

  2. Faldt lige over dette – noget sent dog, men en kommentar må der til.
    Der er et kæmpe spring fra HTML, CSS og så til de mere avancerede sprog såsom JavaScript, Java og PHP. HTML og css er måske lært på højest et par uger, men hvor springet fra dertil og til JavaScript eksempelvis er en helt anden verden. Og når så man så er gået i gang med JavaScript går man aldrig tilbage til at kode i HTML igen. HTML forbliver fra da af kun et samledocument for andre documenter. Kast dig ud i det – det kræver en del tid, men arbejdet er godt givet ud i sidste ende. En del af tingene bliver med de mere avancerede sprog mere enkelt :)

Skriv en kommentar

