Mine kælenavne

askepotKært barn har mange navne, er det ikke hvad man siger? Og ihh hvor har jeg haft mange navne. Det er altid bare faldet så naturligt at få kælenavne da det åbenbart er lettere end selve navnet.

Bekze: I folkeskolen hed jeg Bekze. Det kom ret sent, men blev godt brugt i de sene år. Navnet stod overtegnet på alle mine mapper og bogpapiret om bøgerne.

Becca, Becks, Bec & Beckus: Da jeg kom til gymnasiet i 2003 skulle der ske noget nyt. Man møder nye mennesker og man har muligheden for at starte på en frisk. Jeg besluttede mig for at Bekze var fortid – jeg havde heller aldrig brudt mig om det. Jeg fik hurtigt rigtig mange nye navne alt efter hvem jeg gik med. Mange af disse navne holder stadig ved.

Rebucka & Rebuskus: Ja min søster har altid været opfindsom på den irriterende måde!

Frk. Line, Askepot, Musse & Lange: I min tid i dansk supermarked har jeg også haft en del kælenavne. Nogle var en anelse bizare af slagsen, men man lærer jo at reagere på dem alle. Frk Line skyldes naturligvis at jeg også hedder Line. Askepot kom fordi jeg var meget mørkhåret i en overgang, og en mandlig kollega forvekslede askepot og snehvide – og han synes åbenbart at jeg lignede snehvide. Musse var et navn jeg fik på en hyggelig bytur med en af mine nærmeste venner. Lange – ja, jeg er ret høj. Så her hedder jeg Lange eller Hende Den Lange. Dette er 4 navne jeg har fået af 4 forskellige kollegaer. De kalder mig det stadig den dag i dag.

Herudover er der nok ca 100 flere kælenavne jeg er blevet kaldt, men det er primært Becca, Becks og Bec som er hvad jeg bliver kaldt den dag i dag. Jeg har ikke en yndling og jeg bliver kaldt forskellige ting af forskellige personer. Jeg reagerer på det hele.

Blogchallenge Dag 2 – Mit kælenavnnavn. Se alle indlæg

bloglovin

Skriv en kommentar

