Rebecca Line

Screen Shot 2013-08-02 at 16.16.33Mit navn er Rebecca Line, og det er et navn jeg er rigtig glad for at have fået. Jeg synes det passer rigtig godt til mig og det udgør en del af min personlighed. Jeg er egentlig ikke klar over hvorfor jeg er blevet given 2 navne, men det samme er hændt for min søster. Jeg må indrømme at jeg ikke har tjekket så meget op på navnet Line, da jeg oftest bare bliver kaldt Rebecca. Men jeg er super glad for at jeg har fået begge navne, da dette gør det hele endnu mere specielt.

Hvorfor navnet Rebecca?
Jeg ved at min mor fandt på navnet Rebecca i forbindelse med at hun arbejdede i en børnehave da hun var gravid med mig. Hun kom i snak med nogen af børnene om hvad jeg skulle hedde. Hun siger at der var en lille flabet rødhåret dreng der insisterede på at jeg skulle hedde Rebecca.

Med i biblen
Første gang jeg hørte mit navn omtalt i andre sammenhænge var i religionsundervisningen i noget der huskes som 4. klasse. Vi fik fortalt historier fra Det Gamle Testamente, hvor Isak (søn af Abraham) var gift med Rebekka. Jeg mindes at mine klassekammerater synes at det var ret sejt at jeg var med i biblen den dag.

Navnebetydning.dk
Jeg har tjekket lidt ud omkring navnebetydning. Mit navn Rebecca er også navnet på en hebræsisk blomst, og betyder “snare” som er en fælde, til at fange dyr i. I bibelske sammenhænge betyder navnet “hende, der forbinder”. Navnet Rebecca toppede i popularitet omkring 1999 og der er i dag en del flere børn og unge der har dette navn end nogensinde før. Dette forklarer måske hvorfor jeg sjældent møder piger på min egen alder med dette navn.

Jeg undskylder for et underligt billede på bloggen i dag – men det er resultatet af at google “Rebecca” under billeder; Der kommer en masse skønne kvinder frem på skærmen.

Blogchallenge Dag 1 – Mit navn. Se alle indlæg

bloglovin

Skriv en kommentar

