4 gode grunde til at få hårfjerning med voks

voksJeg har netop fået min voks nummer 2 i ‘projekt hårfjerning’, og selv om at det gjorde hulens ondt sidste gang, valgte jeg alligevel at få vokset endnu flere steder end sidst. Man kan jo lige så godt få det hele med når nu man er i gang. Jeg er vist ude i en all-hair-body-remaval eller i hvert fald hele benet plus bikinilinje, under armene, på armene plus min overlæbe. I forbindelse med at jeg endnu engang har ladet mig torturere i forhåbning om en skønne dag at blive permanent hårfri, har jeg desuden også kommet på nogle rigtig gode grunde til at få voks.

1 Du bliver hårfri
For en kort stund efter din voksning bliver du hårfri. Og dette er skønt især hvis man skal afsted på en ferie. For mit vedkommende plejer denne periode at vare i ca 2 uger. Det ER muligt at blive fuldstændigt hårfri med hyppig brug af voks alene (og en laaaang række behandlinger) – jeg har talt med min kosmetolog der siger at dette somme tider sker, men for at fremme processen kan man yderligere bruge Depilar, som er en serum der hjælper med netop dette.

2 Exfolierer din hud
Huden påføres en varm voks, der efter få sekunder begynder at størkne lidt alt imens at dine døde hudceller vil klistre sig fast til voksen. Når voksen fjernes vil disse derfor forsvinde med den. For at få et endnu bedre resultat anbefales det at man peeler sin hud grundigt mellem sine behandlinger – dermed undgår du også indgroede hår og får en bedre exfoliering.

3 Tyndere hår
Ud over at hårene vil tage længere tid om at gro ud igen vil de også være væsentligt tyndere end hvis du har brugt skraberen. Når dine hår fjernes med roden skal de bruge noget tid på at reproducere sig selv. I stedet for at få stride stubbe der stritter vil du derfor få små fine hår.

4 Ingen hudirritation
Når man bruger skraberen kan din hud blide rød og øm efter flere strøg. Derudover går der kun et par dage før at du skal bruge skraberen igen. Huden bliver derfor irriteret ofte. Jeg selv har ofte haft problemer med at påføre body lotion på selve dagen for en barbering da det svier på mine ben ved påførslen og flere timer efter. Dette sker ikke ved en voks. Her vil du muligvis være rød de første par minutter, men herefter stilner det af igen.

Blogchallenge Dag 13 – Hvornår og hvordan har du sidst forkælet dig selv? Se alle indlæg

bloglovin

Skriv en kommentar

