10 ting du bliver glad for når du bliver 40

10tingJeg skulle dele en artikel om tøj jeg er imponeret af i dagens challenge, men det bliver til en artikel om sundhed i stedet. I dette nummer af Costume havde de en helt fantastisk artikel omhandlende ting vi ville være glade for at vi havde gjort når vi når de 40 år, og det synes jeg er ret tankevækkende, for naturligvis skal man huske at tænke langsigtet og passe på sin krop og sin hud. Det fik mig til at tænke en del over hvordan jeg behandler min egen krop, og jeg gennemgår derfor lige hurtigt artiklen med jer. Her er de 10 punkter fra artiklen, som jeg kort vil forklare. Der er klart muligheder for forbedring for mit vedkommende.

1. At du beskytter dig i solen
Det er vigtigt at beskytte sig med solcreme for at mindske dybe rynker, pigmentpletter og slap hud. Solens påvirkning af huden skræmmer mig virkelig, og jeg har længe været bevidst at være flittig med solcremen. Det er desuden aldrig for sent at komme i gang.

2. At du ikke hopper på alle beautytrends
I artiklen står der at man ikke skal hoppe på diverse trends med permanent makeup, permanent hårfjerning, en stor tatovering du fortryder, eller diverse plastikoperationer. Jeg giver delvist ret i dette punkt, på trods af at jeg selv er hoppet på nogle få af disse trends. Jeg har selv fået tilføjet en meget tynd eyeliner rundt om mine øjne. Det er ikke særligt markant, og vil nærmest ikke kunne anes om 10 år. Jeg er rigtig glad for min permanente eyeliner og kan klart anbefale det. Desuden har jeg for tiden gang i noget permanent hårfjerning. Dette er en lang og pinefuld proces som jeg får foretaget for at jeg i fremtiden kan undgå at bruge skraber og få irriteret hud. Her ser jeg bestemt ikke et problem, da jeg bestemt ikke tror at jeg fortryder at blive hårfri.

3. At du lader de professionelle ordne din problemhud
Her er jeg ikke helt enig. Selvfølgelig skal man til en kosmetolog og have rådgivning, og jeg går da også selv til kosmetolog jævnligt. Men med nogle gode cremer og masker hjemme kan man også nå nogle gode resultater. Desuden kan en kosmetolog ikke udrette mirakler medmindre at du selv hjælper til derhjemme på badeværelset. Det kræver derfor en fælles indsats.

4. At du har dårlige hårdage
Ork, dette punkt er ikke noget problem, og det er endda helt ubevidst. I artiklen står der at dit hår har godt af nogle hviledage fra produkter og stylings redskaber. Dermed får dit hår lov til at ånde. Dette giver meget mening, og det er underligt at jeg ikke lige havde tænkt over det. Det falder mig til gengæld meget naturligt med at have dårlige hårdage.

5. At du får pulsen op regelmæssigt
Her kan der for mit vedkommende forbedres og der tales klart til min dårlige samvittighed. Regelmæssig motion har en langtidsholdbar effekt på din hud. Din blodcirkulation øges hvilket giver ilt til dine celler.

6. At du sover igennem
Her er jeg heller ikke altid så dygtig. Jeg kan have nogle lange nætter som kreativ nogle gange. For lidt søvn giver dig poset hud og rander under øjnene.

7. At du passer din hudplejeregime
Hvis din hud plejes med produkter der passer til dens tilstand vil det forbedre din fremtidige hudkvalitet markant. Jeg selv renser af og bruger cremer samt en maske i ny og næ.

8. At du ikke går amok med botox
Dette punkt siger vel sig selv. Lad være med at gøre noget du kunne fortryde. Det kræver en grundig overvejelse før man begynder på at få botox og andre sprøjter, og lige nu kunne jeg ikke drømme om at få det.

9. At du ikke ryger
Rygning skader din hud. Jeg er super glad for at kunne sige at jeg ikke ryger.

10. At du hopper i et par sneaks indimellem
Et liv i høje hæle kan ende med at skade dine fødder. Jeg føler mig oftest bedst tilpas i flade sko, men tager naturligvis gerne høje hæle på ved finere lejligheder.

Det var lige et par ord fra mig. Hvordan klarer i jer igennem de 10 gode råd fra artiklen? Og er det bare mig der synes at den er tankevækkende?

Blogchallenge Dag 4 – En artikel om tøj du er imponeret af. Se alle indlæg

bloglovin

Skriv en kommentar

