5 smykker der betyder noget for mig

smykkerSjovt nok er 5 af de smykker der betyder mest for mig alle sammen halskæder. Jeg har da også nogle få ringe og øreringe der betyder noget, men jeg går bare mest med halskæder generelt, og jeg har så frygteligt mange smykker. Jeg har fået disse 5 kæder af mine forældre, og jeg har fået dem alle ved særlige lejligheder.

Fra venstre ses George Jensen Marguritten, som jeg fik på min 20 års fødselsdag. Hjertet fik jeg ved min fødsel. Dog er kæden skiftet siden da den var blevet for kort. Korset er fra Dyrberg Kern som jeg fik ved min konfirmation. Hundetegnet fik jeg ved min 18 års fødselsdag og det har indgraveret mint navn Rebecca Line. Helt til højre ses en kæde med stjernetegn i sølv. Denne fik jeg ved min barnedåb.

Jeg er begyndt at gå meget op i at smykker skal koste lidt. De skal ikke bare være fra glitter (medmindre man bare lige skal bruge noget hurtigt til en særlig anledning). Det betyder desuden meget for mig at et smykke får en vis værdi fordi man har fået det i en særlig anledning. Hvis jeg mistede dem alle og skulle købe dem igen ville det aldrig være det samme fordi at værdien af mindet og tanken om hvornår man har fået det er væk. Derfor er jeg meget trist over at jeg for nyligt har mistet 2 af de halskæder der betød noget for mig.

Som i nok kan se er de fleste af mine smykker i guld, og det er klart hvad jeg foretrækker. Men jeg kan også sagtens gå med sølv. Jeg har et hav af flere halskæder der betyder noget for mig, som nogle af dem jeg har fået fra min dejlige kæreste, men det må blive i et andet indlæg hvis i er interesserede.

Blogchallenge Dag 3 – 5 smykker der beyder noget for mig. Se alle indlæg

bloglovin

Skriv en kommentar

