Mig og makeup

makeupHvordan lærte du at bruge makeup?
Jeg tror at jeg lærte meget af det på grund af min mor og min storesøster. De havde hjulpet mig med at blive dullet op allerede som 10-årig da jeg skulle til disko i klubben for første gang. Jeg husker det som om at min søster elskede at bruge mig som prøveklud.

Hvornår startede du med at bruge makeup?
Jeg startede for alvor med at bruge makeup i folkeskolen, jeg tror at det må have været omkring da jeg var 13. Jeg mindes at det første jeg begyndte at bruge var en sort streg rundt om øjnene, og jeg mindes at en dreng fra min klasse pointerede over for mig at jeg lignede en goth og jeg blev noget så oprørt. Min veninde begyndte også at bruge en tung sort streg rundt om sine øjne kort efter, og så kunne vi jo lege goth sammen. Der var ellers ingen hensigt om at skulle eksperimentere med at være goth, og på daværende tidspunkt var jeg langt mere interesseret i grunge.

Hvor køber du din makeup?
Jeg køber stort set alt mit makeup og cremer hos Top Clinic i Vejle. De har en fantastisk god mineral makeup der hedder bareMinerals som jeg ikke kan leve uden.

Bruger du makeup hver dag?
Næsten hver dag. De dage hvor jeg ikke forlader huset synes jeg ikke at jeg behøver det, men så snart at jeg skal ud for at handle eller andre småting, lægger jeg lige en hurtig basis makeup.

Hvordan vil du beskrive din stil?
Jeg håber da at man vil kalde den naturlig. Jeg bruger en mineral makeup der blender sig ind med huden. Derudover benytter jeg i min dagsmakeup kun en smule mascara og evt lidt rouge.

Hvad er din holdning til permanent makeup?
Jeg har selv fået det, så jeg kan vel ikke sidde og prædike imod det, men generelt synes jeg at permanent makeup hurtigt bliver meget kunstigt at se på med f.eks.optegnede bryn og læbe. Men jeg synes kun at det er slemt når man får tegnet hele hovedet op. På den anden sidde ved jeg jo også at permanent makeup afhjælper problemer hos folk. Jeg har selv fået tegnet min eyeliner lige inden jeg skulle til Australien, da jeg brugte eyeliner hver dag, men ville få problemer med det pga. varmen, solcreme og vand når man skulle på stranden. Jeg er rigtig glad for resultatet da det nu ligner at jeg altid har lidt på, og dermed synes jeg at jeg ser mere frisk ud. Jeg overvejer dog om jeg skal få dem tegnet en anelse tykkere.

bloglovin

Skriv en kommentar

