Karrysuppe med fersken og kylling

karrysuppe1 karrysuppe2Her til aften var jeg i køkkenet med en hjemmelavet karrysuppe. Jeg elsker denne ret – selvfølgelig fordi den smager godt – men mest af alt fordi den minder mig om en rigtig god ven, som lavede den til mig da vi boede i Haderslev. Det er sjovt som der kan sidde følelser knyttet til mad på den måde. Denne suppe er rigtig cremet og lækker med et fantastisk godt sammenspil mellem fersken og karry. Jeg brugte følgende ingredienser: 400 g kylling, 400 g fersken, 2½ dl ferskensaft, 2 løg, 1 fed hvidløg, 2 dåser hakkede tomater, 2,5 dl hønseboillon, ½ spsk karry, 2½ dl fløde, salt og peber.

Fremgangsmåden jeg fulgte var at skære løg, ferskner og kylling i tern. Steg kyllingen på panden mens du svitser løg og hvidløg i en gryde. Tilsæt karry, tomater, ferskensaft, hønseboillon og lad det koge op. Tilsæt nu føden og lad retten simre. Lige inden servering tilsættes kylling og fersken.

bloglovin

Skriv en kommentar

