Cæsar salat

cæsarsalatHer til aften lavede jeg cæsar salat til mine forældre. En ret jeg smagte for første gang for ca en måned siden i Australien, og som smagte så godt at jeg har fået den flere gange siden. Og så tager den næsten ingen tid at lave. Man kan undres og over hvorfor man ikke bare havde prøvet denne ret for længe siden.

Ingredienser til salaten er følgende: romaine salat, 2 stk kyllingefilet, parmasan ost, brød coutoner, bacon i tern. Til dressing brugte jeg 1 dl olivenolie, 1 pasteuriseret æg, 1 tsk dijon sennep, 1 fed hvidløg (knust), 2 tsk citronsaft, friskkværnet peber og salt.

Her er min fremgangsmetode. Man steger kylling og bacon på hver sin pande. Imens vaskes romaine salaten og skæres i rustikke stykker. Læg salaten i en skål til senere opblanding. Riv pamasan osten i tynde flager. Nu blandes ingredienserne til dressingen sammen hvorefter det blendes for en ensartet masse. Når kyllingen er færdig skæres den i mindre strimler og blandes med salaten. Bland også dressingen heri. Vend det ud på din tallerken og top det med parmasanost, brød croutoner samt bacon.

bloglovin

Skriv en kommentar

