Om voks og hårvækst

benJeg undskylder på forhånd at i skal være vidne til mine behårede ben, men sandheden er at det var sådan de så ud den anden dag inden voksbehandlingen. Ihh hvor er jeg træt af at skulle barbere mine ben nærmest dagligt her i sommermånederne, for jeg må da indrømme at det ikke er noget der bliver gjort så ofte om vinteren. Jeg har en fast kæreste som jeg har set i snart 9 år, så han er heldigvis ret ligeglad – siger han. Men hver eneste gang man skal have bare ben igen skal man lige have fjernet urskoven først.

Men hvorfor er vi kvinder så fjollede med de hår? Jeg synes f.eks. at det er det pinligste at glemme en barbering (på trods af at ingen sikkert lægger mærke til det). Jeg tror at ukontrolleret hårvækst for mange betyder at man er usoigneret, og at det er derfor at vi gør det. Men det er skørt at en naturlig ting som hårvækst kan være så forbudt, og skal være så kontrolleret. Vidste i at det i Tyskland er normalt for drenge ikke at have hår under armene? Det imput fik jeg fra en tysk kammerat. Ligegyldig info!

Anyway, jeg er super tæt af at jeg får sådan nogle mørke hår og stubbe på mine ben, så nu har jeg indledt kampen. Jeg har valgt at gå i gang med projekt hårfjerning, som bliver en pinefuld proces på et par år. Jeg har aftalt med indehaveren af Top Clinic at vi har en aftale ca hver 4. uge til voks med depilar. Til efteråret går jeg muligvis over til at få laserbehandlinger som skulle være mere effektivt, og om nogle år skulle jeg forhåbentligt være hårfri!

bloglovin

Skriv en kommentar

