Hjemvendt fra Australien

Ayers RockEn af de mest fantastiske oplevelser i mit liv har været turen til Australien. Jeg er netop hjemvendt for få uger siden, og har endelig mod på at fortælle om det. Det har været 7 fantastiske måneder med min fantastiske kæreste K.

Jeg var i Australien i forbindelse med mit studie som grafisk designer, hvor jeg skulle i et praktikforløb enten i Danmark eller udlandet. Både ind- og udland var tiltalende, men jeg havde altid drømt om at komme rigtig langt væk. Jeg foreslog derfor ideen om Australien for min kæreste K, og han var heldigvis med på den. Jeg var i praktik hos et grafisk designbureau i Sydney fra november 2012 til februar 2013. Danæst havde vi 3 måneder, hvor vi købte en bil og fik set store mængder af Australien.

Mit bedste minde, og det mest fascinerende jeg fik set downunder var Ayers Rock, som var et imponerende syn. Ayers Rock kaldes også Uluru. Aldrig havde jeg troet at man kunne finde en så stor sten i et så fladt landskab. Det tog os ca 4 timer om at gå turen omkring den, men det er bestemt et must. Vi var inde ved stenen i marts måned hvor det desværre ikke var tilladt at kravle op på den. De havde alverdens undskyldninger pga vejrudsigter. Man siger, at den bedste tid på året for at se Ayers Rock er i maj måned. Desuden er temperaturene mere behagelige der.

IMG_5409 copy

 

Skriv en kommentar

